1
Ik ben gelijkbenig ambivalent. Ik ben het vermogen kwijt om mensen bij exogene verzoeken tot vereenzelviging met mijn of andere woorden, begrijpelijk te woord te staan. De loterij die voor de deur staat is een imposant aanzicht. In dit object is de entiteit die voorbeeld staat voor een collectieve brainstorm in competitievorm: HSWB.Ondanks het feit dat een zelfreflectie pijnlijk is en een rivaliserende kracht op betrokkenen heeft, wil ik mijn ladingloze benadering op dit onderwerp met deze entiteit uiteenzetten.

2
Het toepassen van taal is mijn verslaving door verlangen naar het begrijpen. Elk woord is vertaalbaar in vele ladingen, reken uit hoeveel ladingen je bij een zin, een alinea of een pagina krijgt, vanwege de exponentiele groei die ontstaat doordat je ze in een groep plaatst. Kennis/begrip moet door de buis van taal heen. De ontvangende dieren kunnen door consumptie ontwikkelen. De intelligentie die daardoor kan ontstaan is een natuurlijk verlangen. Dit in combinatie met zijn vermogen tot toepassing van gereedschappen die hij maakt of door anderen worden toegereikt, kan het zichzelf en anderen ontwikkelen.

3
Laat ik een voorbeeld geven om aan te tonen dat taal heel beperkt is, en dat door interpretatieproblemen het duidelijk communiceren bijna onuitvoerbaar aan het raken is. Op het moment dat ik tegen iemand zeg, ik vind jou raar, is al gauw de kamer te klein. Als je raar in de VanDale opzoekt, staat daar: vreemd, zonderling. Ik kies voor de term vreemd. En als ik de betekenis daarvan opzoek, staat er: niet tot de eigen kring behorend, van elders gekomen. Dus in mijn beleving zeg ik, op het moment dat ik tegen iemand zeg: ik vind jou raar, niets anders dan dat ik met aspecten van jou nog niet eerder in aanraking ben gekomen, danwel ik niet in mijn kring personen als jou heb ervaren. Ik zou voor willen stellen dat je het eens probeert om op iemand af te stappen en te zeggen: ik vind jou raar (rariteiten op HSWB). De kamer zal waarschijnlijk te klein zijn. Dit komt door toegekende ladingen aan woorden. Een ander woord, dat ik als voorbeeld wil gebruiken is: ongecensureerd. Dit woord wordt al heel snel bekeken als een dreigement. Ongecensureerd heeft ook (voor mij) elementen in zich als niet door emotie geremd, eerlijk en de consequenties toezient, jan shaffer-ig en barpraat-achtige elementen. Ook hier zie je snel problemen in ladingen ontstaan.

4
Dit is een inleiding voor een uit noodzaak geboren woord dat ik in de nederlandse taal vind missen: ladingloos. Ladingloos betekent dat je de woorden waarop het van toepassing is, wil losmaken van de boodschapper, en tevens van de ladingen die kunnen leven bij de ontvanger zou willen losmaken. Met de term ladingloos doe je eigenlijk het verzoek aan de ontvanger, om de beperktheid van taal bewust in ogenschouw nemend, mee te kijken met elkaar en niet voornamelijk in ladingverschillen te kruipen en te polariseren. Illustrerend zou ik willen zeggen dat de Nederlandse politieke journalistiek zich leent voor landingvolle verslaggeving. Mogelijke misvattingen worden ten volste uitgebuit op woordniveau om verkoopbare conflicten te genereren. In het proces van ladingloos communiceren zit de onschuld hem in het feit dat je belooft niet doelloos te verwijten. De doelstelling is namelijk om overeenstemmingen en interpunctieverschillen duidelijk op tafel te krijgen, om zo werkbaar materiaal te genereren.

5
Daarom wil ik dus van je vragen, probeer me te vinden. Even een kleine oefening. De tweede alinea van deze mail is onbegrijpelijk, dit is hij een stuk minder op het moment dat je de woorden taal en ontwikkeling opzoekt op www.vandale.nl. De betekenissen die gekozen moeten worden zijn respectievelijk 3 en 1.

6
Een van de emoties die je in de buikrelatie, ook later met een client, met mensen hebt en een wig drijven zijn degenen die voortkomen uit de irrationele angst voor een auto-superieurheidstoekenning ten opzichte van de ander. Ofwel: ik ben meer waard/beter dan/fanatieker dan jij. De angst daarvoor, zeker in de omstandigheden van de huidige tijd, zorgt voor de meeste miscommunicatie. In in ieder geval is deze angst de veroorzaker van hevige conflicten. Heel dit mechanisme is gebaseerd op ladingsverschillen.

7
Ik ga in deze aflevering zoals aangekondigd ongecensureerd mijn ervaringen op HSWB beschrijven. Omdat ik als geen ander de gevaren van internet ken zal ik namen gaan versleutelen. Waarom ik de vorige keer echte namen heb gebruikt leg ik in W5-6 uit.

8
EEN HELE BELANGRIJKE NOTITIE: het laatste wat ik wil is leraren, leerlingen of medewerkers incompetent, onbruikbaar, nutteloos, misfunctionerend of anderzinds negatief beschrijven. De fout zit in het ontwerp van het systeem. Het gaat fout op interactionair niveau door de rollen, de verplichtingen en de nieuwe toepassingen. Met een heel klein beetje fantasie kun je spreken van de grootste babylonische spraakverwarring van de eeuw.

9
Omdat mijn taal heel hautain is, en omdat een zelfreflectie (zeker als collectief) een van de gevoeligste dingen is die er zijn zou ik je beeld van me willen decimeren. Ik ben niet de krankzinnige grootheid die het vonnis over de ontoerekeningsvatbare uitspreekt, ik ben, wat mij betreft de mishandelde hond, die trots zijn baasje zoekt met een stok die hij heeft gevonden. Weet deze hond veel dat de stok een waardeloos bezit is voor de baas. Of weet je wat, zie mij als de krankzinnige gek die de wereld niet meer snapt en geen contact meer heeft met de volstrekt normale realiteit.

10
Zoals in de uitleg van het woord ladingloos uitgelegd, streef ik dus een doel na, het doel is als volgt te omschrijven: Het educatieve communicatieproces is het proces dat ik wil optimaliseren. Dit proces is een kernproces binnen de vakgebieden, onderwijzen en maatschappelijk werken.

11
Even nog een ladingvoorbeeld van wat mij verbaast in onze taal:
Ik ben arrogant en ik ben er content mee.
Deze zin roept in Nederland de volgende lading op: Het woord arrogant wordt meestal wanneer buitenlanders erom vragen alleen toegelicht en vertaald als heel negatief. Dit terwijl een volhardendheid vanuit een geloof dat je gelijk hebt op je kennisgebied met een vleug zelfvertrouwen op basis van vandale.nl te verdedigen is. Immers je komt snel uit bij het woord trots, vrij vertaald zou je arrogant, het overtrots zijn, kunnen noemen. Kies je trots1 betekenis 1 dan krijg je een irrationele betekenis, terwijl als je trots1 betekenis 2 kiest dan krijgt het meer een ontroerende betekenis. Ik hoop dat ik nu genoeg de kwetsbaarheid van de overbrenging langs taal heb aangetoond.

12
Nu komt het pijnlijkste gedeelte van de mailslang, daar gaan we:
Ik begin met voorbeelden van type-fouten in voldoende verklaarde portfolio's van studenten: om dat, hun zeggen, irriteren aan, beiden (meer twee dan twee), de het die deze (zijn synoniemen en criterialoos te plaatsen voor elk zn), literairste, ik wordt, hoger als, bij mij, enigste, hij werdt. Ook is de lage kennis van moeilijke woorden opvallend: surrogaat, conventioneel, irrigeren, discrepantie, paradigma, solitair, souverein, moloch, agglomeraat etc.

13
Documenten hebben allerlei namen: Portfolio, procesverslag, inhoudelijke verantwoording, reader, rider, feed-backverslag, evaluatieverslag, eindverslag, studiehandleiding, tussenverslag, pop, pap, IPR, instructieshema.

14
Deze documenten worden door studenten en docenten verschillend genoemd, en met regelmaat is er discussie over. Met regelmaat zijn er misverstanden over.

15
De trap naar boven heeft een: "verboden te gebruiken"-bordje gehad en congierges spraken minstens manend dat je vooral niet even fit naar boven mocht lopen.

16
Voor tentamens, vooral mondelinge, heerst een haast overweldigende paniek. Wat gaat er gebeuren, wat willen ze weten.

17
De lessen hebben een hoog uitleggend gehalte, de studenten krijgen hoofdzakelijk instructies en uitleg. Er is weinig sprake van interactie. Het feit dat de leraar wel veel interactie probeert te veroorzaken negeer ik.

18
De student wordt bijna niet kritisch bevraagt op hetgene dat hij levert.

19
Het boren tijdens een examen, ik vond het moeilijk om met steengruis in mijn ogen examen te doen, ik vond het enigszinds een belemmerende factor. Het ging zelfs zover dat medestudenten bijna niet te verstaan waren.

20
Het op slot doen van nooduitgangen, haast als maatregel tot vervelend passerend vee. Dit is verboden in openbare gebouwen !!! Volendam. Dit gebeurt nooit onder mijn verantwoording.

21
Het betalen van 45 cent meer door de student voor een drankje dan dat waar de school het voor gekregen heeft.

22
Het niet kunnen neerleggen van je boterham met ham in een koelkast of een vriezer. Iedereen weet dat ham een korte houdbaarheid met warmte heeft, 2.5 uur (wettelijk vastgelegd).

23
Licht dat niet uit kan.

24
Ik kan op school geen bestanden van een smartcard afhalen.

25
Het afstudeerproject heeft een instructiedocument, dit document is nooit downloadbaar voor studenten geweest.

26
Een week voor oplevering van het eindverslag is er een maildiscussie geweest over het lettertype.

27
Na een flinke poging om af te stemmen met een leraar, bemoeid een volstrekt vreemde zich ineens met het eindprodukt.

28
Het tot aan een uur toe wachten in een groep tot een leraar een goed knikje geeft en het wel heeft gezien. Bij deze mijn excuses aan alle personen die op zo'n moment lijdend voorwerp zijn van mijn raaskallerij.

29
Er zijn heel veel vormvragen, wat en vooral hoe moet je het inleveren, die nog lopen kort voor de opleverdatum.

30
Er is heel veel discussie op vormniveau, meer dan negentig procent gaat over de vorm.

31
Er circuleren heel veel foute definities van woorden, werkwijzen en technieken. Zeg maar het lesmateriaal..

32
Het niet een keer tijdens de les bespreken en uitdiepen van een actueel probleem in de huidige tijd. (Islam, terrorisme, radicalisering, armoede, globalisering, privatisering, tienersex, indrinken, schoolverlaten)

33
Een verklaring van een docent: je moet niet op het rooster kijken, zij weten er wel van, kijk maar of ze kunnen, je moet er bij zijn, jullie moeten er allemaal bij zijn om het uberhaupt te kunnen halen. (conclusie: als ik nu niet meer naar school kom, slagen er 5 mensen niet, zij mogen volgend jaar terugkomen)

34
Normale zinnen en zorgvuldige zinnen in mailtjes zie je met een zorgwekkende hoeveelheid dalen, per kwartaal bijna.

35
Goede opmerkingen tijdens een les tellen niet mee in je beoordeling.

36
De student vraagt om een voorbeeld, er wordt beloofd te sturen, nooit meer wat gezien.

37
Bordje, de directie wil dat de vieze rokers aan de overkant van het pleintje staan. Niet zo bij de ingang in de buurt van al die mensen.

38
Om de discussie scherper te stellen gaan we nu natuurlijk wel naar een thema. Het enige dat theoretisch waar gemaakt kan worden is dat ik enkele cruciale competenties voor het maatschappelijk werk mis. Deze waarheid mag je in de discussie houden. Ik geef onmiddelijk toe. Als het gaat om het echte discussiepunt, dan wil ik dit argument graag elimineren. Ik vind het prima om de waarheid, waarvoor het leven nooit geofferd hoeft te worden, maar wel voor de idealen, wie zij dat ook al weer-quiz, dat ik absoluut ongeschikt ben voor het werk, aan te nemen. Het verschaffen van zelfreflectie, oftewel alleen uitgezochte beetje bedachte niet goed aangeduide op het laatste veranderde puzzeltjes die uitgezet worden, is een onmogelijke taak om in deze omstandigheden aan de HSWB te leveren .

39
De intervisanten wisten er niet van dat het in de reader stond. Zelfs toen ze gebeld werden wisten ze uberhaupt niet waar het over ging. Dit terwijl de vraag of ze ervan wisten nog was beantwoord met dat dit het geval was.

40
Mij kan niet verteld worden wanneer ik, en waar ik een toets heb door een coordinerend docent.

41
Het beoordelen van tentamens in mijn puntenboom verloopt aantoonbaar niet volgens de afspraken. Jullie hebben er twee van de negen die ik gehaald heb pas ingevuld.

42
Ik wil mijn schoolcarriere wel even terugrekenen
1 jaar 42 stp Werd ineens 60
2 jaar 37 stp Ik betwist enkele
3 jaar 42 stp Onbetaald, onbekritiseerd gewerkt
4 jaar 42 stp Onbetaald, onbekritiseerd gewerkt
5 jaar 15 stp Eerste vierde jaar, toen vulde jullie ook al slecht in
6 jaar 22 stp ICT-revolutie
7 jaar 35 stp volgens jullie 17, aantoonbaar wederom onjuist

43
4 keer 60 = 240
van mij is dit +/- 235 stp met het oude rekenmodel

44
zou je het naar het huidige model omreken kom je op
60, 52, 60, 60, 22, 30, 46 = 330
Ik geloof ik heel wat te marchanderen als het gaat over wat ik nog moet doen.

45
Ik merk dat ik veel leraren die ik pas sinds dit jaar ken ik geheel moet inpraten over de situatie. Ik vond het vervelend te merken dat veel mensen dachten dat ik ziek ben geweest. Ik heb mijn onvrede vijf jaar geleden gewoon aangegeven, en ook op de aim heb ik hen ook geheel op de hoogte gebracht. Buiten de kaders denken, welke leraar kan dat nog serieus uitspreken. Misschien zal ik veel slechtere ervaringen hebben gehad dan de gemiddelde student, maar voorlopig hoor ik weinige optimistische verhalen. Ik denk niet dat het zo gaat lukken om meerderheden van jongeren geinteresseerd en warm te krijgen voor de schoolbanken. Hierin schuilt ook een maatschappelijk werk aspect. Ik vermoed en kan onderbouwen dat er binnen korte termijn productaanbiedingen gaan komen, die vanuit onderwijs-instellingen in samenwerking met maatschappelijk werk-instellingen op wijken worden gezet. De sleutel tot deze product-ontwikkeling ken en beheers ik geheel. Binnen het nieuwe onderwijs heb ik een traject gekozen dat ik zonder enige gene toch wel redelijk pioniersachtig en in de geest ervan noem.

46
Ik weet niet of we uren mee mogen rekenen dat jij dat voor die met dat over daar dat je mee bezig ben geweest, alsof het er bij hoort, dacht het ook.

47
punten punten ik weet niet wanneer wie ze waarin nog gaat invullen.

48
Ik ben altijd bereid te leren en kom mijn afspraken goed na, ik hou van efficiente zinnen op papier want het schrijven van een zin is iedere keer voor mij zo'n baring.

49
Rapport graag geschreven ze deden raar dan ik mijn naam niet op de kaft mocht zetten.

50
Ik begrijp niet dat we kantjes vol schrijven, niks in de praktijk toepassen, sommige kantjes worden zelfs niet eens gelezen.

51
Ik lever een rapport in, ik student, ik belanghebbende, lever in bij instantie, instantie verantwoordelijk, ik moet handtekening zetten, instantie tekent niet. Je hebt niet goed opgelet bij TNT.

52
Maar twee uur kan je een kamer in waar een resultaat inleverd die van een diepgang is waar ik echt enthousiast over was. Inzage, ow ja precies, en ik laat zien dat ik de elementen beheers. Vormfouten dus.

53
Ik merk dat ik heel wat meer dingen op kan schrijven die er fout gaan, dan dat ik ruimte heb om uit te leggen. Wij hebben namelijk de deal gemaakt dat jij 75.000 karakters van mij leest. Op het moment dat ik iedere zaak die fout gaat uitgebreid ga beschrijven dan breek ik deze mail al door de 75.000 karakters. Daarom zal ik verder nog korte zinnen en misschien onbegrijpelijke zinnen schrijven, maar voor degene die ze meemaken zijn ze herkenbaar. Als iets onduidelijk is dan kun je dit uiteraard bij me navragen.

54
Mailtjes zijn onleesbaar getypt, feedbacken worden zelfs vol met spelfouten geschreven.

55
Uitleg van verschillende docenten over termen zijn filosofisch bestrijdbaar op dieper inhoudelijke punten wanneer ze over dezelfde term spreken. Anders gezegd: Er zit minimaal licht tussen de uitleg van de een en uitleg van de ander wanneer zij hetzelfde begrip uitleggen.

56
Van een les wordt niet geheel de agenda afgemaakt, maar deze wordt gestaakt vanwege ruis. Voor deze lessen heb ik betaald.

57
Over de vorm van toets kan niet afgeweken worden, zelfs niet wanneer dit beargumenteerd wordt waarom je kleine wijzigingen wil.

58
De readers is ieder vak weer een drama.

59
Ik moet langs meer dan een kanaal voor een beslissing of ik daadwerkelijk film en op internet zet, van mij part dvd.

60
Mensen kunnen lessen bijtekenen wanneer ze niet zijn geweest.

61
Iemand wordt probleemloos uit een groepsprodukt gegooid en moet zijn eigen elementen beschikbaar stellen voor het groepsprodukt.

62
Contactmomenten met deskundigen zijn tot details gereduceert wanneer het om het beoordelen gaat.

63
De evaluatie-enquette is ingevuld onder doomscenario-schetsing

64
Er leeft een voorkeur onder studenten voor beoordelaars en begeleiders.

65
Docenten herhalen tot in ongezonde toe in individuele contacten met studenten.

66
Docenten geven wijzigingen aan, aan de criteria van de toets tijdens de les terwijl niet iedereen aanwezig is.

67
Het verzenden van een 'bijstuurmail' vlak voor tentamens heeft bij meerdere vakken in de laatste weken zijn entree gedaan, sommige zelfs na de inleverdatum.

68
Extra studiepunten aan een andere faculteit gegeven tellen niet volwaardig voor slechts terugeisbaarheid van de ghb groep lening.

69
Het pasje.

70
De studenten maken een fatalistische indruk.

71
Het krijgen van een punt verricht een grotere inspanning dan het halen van een tentamen.

72
Een leraar of medewerker moet je gemiddeld drie keer mailen.

73
Er is documenten handel. Uit voorgaande jaren worden gehaalde tentamens verspreid onder de studenten door de studenten.

74
Er moeten verplichte bijeenkomsten worden opgezet, die je onder een eigen autoriteit moet afdwingen.

75
Matriarchaal feit: studenten vrouw 93 % man 7%. vertragers vrouw 1 man 4

76
In de criteria, dus officiele documenten staan zinsbouw- en spelfouten

77
Het aantal herexamens is gereduceerd naar twee per jaar.

78
1 maand voor oplevering van het afstudeerproject is er nog een vergadering over de beoordelingscriteria

79
Bewijs, geen bewijs, blauw briefje.

80
Betalen, geel briefje, geen inschrijving 25 euro kwijt.

81
Het inschrijfbewijs, wel niet toch laten we kijken fraude.

82
Zeven maanden debacel.

83
Stage wordt niet vergoed, maar wel gretig gebruik van gemaakt.

84
Misschien een paradox, maar steeds meer stage-instellingen raken ontevredener over stagiaires en trekken opdrachten terug.

85
In een toets staat: Beantwoord de vragen op pagina 13 en 15. Deze pagina's zijn (zo goed als) leeg. Er staat in ieder geval geen vraag op.

86
Het lesrooster/tentamerooster is nooit eerder dan 75 uur vooraf definitief geweest. Altijd lachen als ik afspraken wil maken. Ja, HSWB he.

87
HSWB betekent vooruit, vooruit heeft minstens twee betekenissen. Volgens mij is de ene betekenis de intentie en de ander de huidige realiteit.

88
Alle studenten geven aan blij te zijn als ze van deze kutschool af zijn.

89
Aanduidbaar zijn docenten niet op de hoogte van hetgene dat je verteld over de inhoud van je documenten, doordat ze het niet volledig gelezen hebben.

90
Voor verdiepingsinitiatieven is geen tijd voor behandeling.

91
Ik geloof niet dat je 2700 pagina's beoordelend kan lezen, in twee weken tijd.

92
Ik kan nog vele kantjes volkrijgen maar ik stop, hoeveel rariteiten hebben we, ow 60. Goed ik vind het vervelend om voordat ik op een kwart ben te moeten stoppen maar ik denk dat we met dit kleine aantal voorbeelden wel kunnen werken.

93
Kijk ik neem nu afscheid van de beschuldigingen en ga de tweede helft gebruiken voor de formulering van ideaal onderwijs te vinden. Daarin heb ik niet de claim dat ik alles verzonnen heb. Een ontdekking heb ik echter wel gedaan, en daarvan ben ik de eerste geweest die dit bewust heeft gezien. Een berekening die een schakel is voor een nieuw vakgebied kan ik nog steeds in de literatuur niet terugvinden. Deze berekening is cruciaal. Hierover doceer ik jullie. Studiepunten graag.

94
Ik merk dat ik een hele hoop geschreven heb. Over sommige punten is te onderhandelen en ten aanzien van sommige punten zijn aanmerkingen te maken. Dit zijn in mijn ogen marges, ik neem alles wat hier gezegd is voor waar aan voor de discussie. Ik geef nogmaals aan dat dit niet alleen gebeurt op de HSWB hier in Eindhoven. Van zorgwekkend veel studenten in talloze opleidingen op MBO en HBO niveau krijg ik dit soort voorbeelden toegeworpen. Voor iedere lezer leg ik nu een keuze voor. Welke typering en gradatie kies jij voor de problemen in het huidige onderwijs?

95
1. We zijn op de goede weg en er gaat niks fout.
2. De gekozen weg is een verbetering, het is nu nog slechts een kwestie van slijpen, de oplossingen zitten al in de pijpleiding.
3. De gekozen weg is goed, er zijn alleen grote problemen met rolinvullingen, dit is een kwestie van gewenning. Het instrueren van deelnemers aan het systeem is de sleutel tot de oplossing.
4. Het gedachtengoed waarop het onderwijs is gebaseerd kan perspectieven bieden, zijn uitvoering is echter dramatisch. Er zijn cruciale zaken over het hoofd gezien. De tools die gebruikt worden zijn in hun ontwerp fout. De oplossingen zijn niet voor handen. Het molesteert zijn deelnemers, de opzettelijkheid buiten beschouwing gelaten.
5. Het nieuwe onderwijs is onvruchtbaar. Gelijk kappen is de enige oplossing

96
Ikzelf kies voor conclusie 4. Ik heb nu nog 37.500 karakters om uit te leggen wat ik wil gaan doen. Voor tegenstanders van mijn analyses is het nu namelijk zo dat zij kunnen verdedigen, en daar geef ik ze geen ongelijk in, dat ik slechts een speler ben die na een wedstrijd huilend op de middenstip lig, te janken dat ik de wedstrijd verloren heb en dat dit aan de regels lag. Om te bewijzen dat ik een maatschappelijk werker ben zal ik natuurlijk nu met hele goede alternatieven moeten komen. Daar kan ik nu aan beginnen. We hebben nu werkmateriaal met elkaar. De oplossing is namelijk een berekening, gebaseerd op wiskunde. Deze berekening wordt door heel de maatschappij niet gezien. Deze berekening had ik 5 jaar geleden al uitgewerkt. De consequenties van deze berekening brengen een revolutie voor het onderwijs en het maatschappelijk werk.

97
Tot slot: De werkelijke reden dat ik op een website werk is hierom

98
En ook deze week weer een winnaar:
Je schrijft een aanklacht tegen de samenleving, ik vind je opbouw heel erg divergerend. Ook vind ik dat ik niks te maken heb met het handelen met anderen.
Het liefst zou ik een onderwerp kort beschrijven, en het discrete dat in onderwijs gewenst wordt, in acht nemen. Maar het onderwerp is juist de openheid. ICT heeft de associatie met registratie. Het symbool van de getattoeerde streepjescode op het achterhoofd is lieerbaar aan de consequenties van ICT. Waarom heb ik in de vorige mail expliciet mensen genoemd? Twee redenen: 1 mijn achtergrond en de context van een discussie geef ik altijd aan, eerlijkheid rond discussie moet plaatsvinden bij deze methode. Anderzijds: Vraag je af of het waar is? Jij schrikt omdat iemand publicatiemacht vertoont. Dit komt doordat het haalbare techniek is geworden. Net als een onthoofding bij al-qaida in een grotje hele naties kan shockeren, zo kan een reputatiebeschadigende dreiging ook allerminst gevoelens van afgunst opleveren. Deze dreiging zag ik al vroeg en hij laat zich kenmerken en is relevant voor het beroep. Bekijk de volgende casus. Een meisje baalt zwaar van je, als ze ver wil gaan kan ze met materiaal uit een telefoon: Photoshoppen, kranten toeschrijven, smaad plegen, gespreksdelen manipuleren en publiceren, op youtube doodsbedreigingen uiten, adressen publiceren.
Later googlen werkgevers jouw naam weer op. Een signalering/Dit is een interessante casus die we voor ons hebben liggen. Ik heb een formulier gekregen van een intake en het aparte ervan was, dat de marokaan die zich aanmelde erop stond dat zijn intakeformulier werdt gedicteerd door hem, en dus letterlijk opgeschreven moest worden. Ik heb hem nog niet gesproken, maar ik kan wel vertellen, ik vind het opvallend taalgebruik voor een marokaan.

99
Teleurstelling van de week.
Het feit dat de beoordelingsbereidheid van dit document erg laag ligt bij de docenten. Ik studeer hier af op het armoedeproject en het ict project, waarom, daar kom ik alleen mondeling op terug.
Kijk er liggen denk ik twee grote vragen op dit moment op macro-niveau in jullie vak:
Privatisering van de instellingen door de WMO, en zijn effecten door de kapitalisering van de sector.
Het werken met apparatuur en hoe dit het beste te doen is.
Dit zijn twee hele relevante vragen voor de toekomst, en daarvoor ontwikkel ik mijn eigen kennisgebied en toepassingsvaardigheden

101
Met de opbouw van de vorige mail probeerde ik:
Het bewijs van ladingen leveren.
De haalbaarheid van de website-telefoontjes-foto dreiging die je hebt ervaren bewijzen.

102
Algemene indruk:
-Sommige mensen geven wel een analyse, gevraagd of ongevraagd, maar als ik ze daarna bevraag hebben ze niet goed gelezen. Of je hebt het wel gelezen of niet. Maar lezen is voor mij elke letter 3 keer lezen. Daarom doe ik over een bladzijde vrij lang. Ik ga nu strakker straffen op dit soort fouten.
-Ik heb het idee dat veel mensen blij zijn dat ik dit onderwerp bespreekbaar maak.
-Ook veel mensen geven aan dat ze geen tijd voor deze discussie hebben, nogmaals even goede vrienden. Alleen docenten die mij financieel van de weg af willen schieten hebben een leesverplichting.
-Veel mensen geven aan dat ze moeilijk door de tekst heen komen, MBO-ers halen de essentie gewoonweg niet, HBO-ers moeten alles uit de kast halen om bij te blijven.
-Er is heel veel nieuwsgierigheid in wat nu mijn oplossingen zijn.
-Niemand heeft een diepgravend antwoord op de lopende problematiek.
-Velen halen qua analyse nog niet eens het niveau dat ik hier neer zet, klagen doen ze allemaal graag.
-Velen vinden de vorm ongepast, raar, schizofreen, nieuw, ongekend, onbeschoft.

103
Ik hoop dat eventueel ontstane woede je niet blind maakt. Ten slotte iedereen hier in dit gebouw heeft naar mijn idee dezelfde doelstelling: Het optimaliseren van de samenleving. Onthoud mijn motivatie is bezorgdheid en geen rancune(dat kan later altijd nog ;-) ik had gehoord dat wraak altijd koud geserveerd moet wordenGEEN DREIGEMENT GRAPJE LADINGLOOS). Tot bevrijdingsdag.